Veelgestelde vragen


Hoe wordt ik klant bij Cameleon?
Klant worden bij Cameleon is eenvoudig en je regelt het volledig online of via WhatsApp (06 571 957 77) of per email naar aanbieder@cameleon.nl . Je kunt een aanvraag indienen voor zowel electriciteit als gas. Ook bieden we andere diensten aan zoals het aanvragen van een slimme meter. Je kiest het pakket dat bij je past.


Kan ik Cameleon gratis uit proberen?
Ja, dat kan. Als jij jouw jaarrekening opstuurt en er een slimme meter bij jou is geplaatst, dan kunnen wij jou inzicht geven in jouw dagelijkse verbruik en een inschatting geven van jouw verwachte energiekosten. Wil je echt gaan besparen op je energierekening, dan hebben wij jouw toestemming nodig om met jouw gegevens echt aan de slag te gaan.


Hulp bij sluiten nieuw contract
Een goed advies geven gaat het best als je energie vergelijkt op basis van je werkelijke verbruik en eventuele opwekking. Het verbruik en de opwekking kun je terugvinden op de jaarafrekening. Heb je nog geen jaarafrekening, dan kun je een inschatting maken van je verbruik. Vind je de jaarafrekening onduidelijk, dan kijken we graag met je mee. Je kunt je jaarafrekening naar ons sturen via WhatsApp (06 571 957 77) of per e-mail naar aanbieder@cameleon-energy.nl. We nemen dan contact met je op en geven je een advies op maat.


Wij helpen je graag
Heb je andere wensen bij je energiecontract dan helpen we je daar ook bij. Wil je bijvoorbeeld groene stroom of weten welke energieleverancier het beste bij je past? Ook hiervoor kan je bij ons terecht met je vragen, we geven je dan ook advies over de energieleverancier die het beste bij je past.


Aanvraag slimme meter
U kunt een slimme meter aanvragen zodat u sneller van de voordelen gebruik kunt maken. Aan een vervroegde plaatsing zijn wel kosten verbonden. Stuur een email naar info@cameleon.nl en wij zullen dan contact met u opnemen om de aanvraag verder af te handelen.


Wat doet Cameleon met informatie over het zoekgedrag?
Voor het maken van een vergelijking op onze website, ontkom je er niet aan om persoonlijke gegevens in te vullen. We begrijpen dat je daar als bezoeker moeite mee kunt hebben. Daarom leggen we graag uit waar we de gegevens voor nodig hebben en hoe we ermee omgaan. Lees ons privacystatement.


Privacystatemen
Voor het maken van een vergelijking op onze website ontkom je er niet aan om persoonlijke gegevens in te vullen. Wij begrijpen dat jij als bezoeker of klant daar moeite mee kan hebben. We leggen je graag uit waar we je gegevens voor nodig hebben en hoe we ermee omgaan (zie 'Gebruik van onze site').


Gebruik van onze site
Cameleon houdt gegevens bij als je onze website bezoekt. Dit doen heel veel websites. Dat doen we om in de gaten te houden of de website werkt zoals het hoort, maar ook om te onderzoeken hoe je de website gebruikt en vervolgens zo goed mogelijk op jou als bezoeker of klant af te stemmen. Ook gebruiken we de gegevens om heel gericht informatie en aanbiedingen op de site te zetten. Als je onze site bezoekt vragen we je of we gegevens in je browser mogen opslaan, zoals cookies. Als je dat niet goed vindt, slaan we alleen informatie op die echt nodig is om de site te laten werken. Bijvoorbeeld om te zorgen dat we je niet steeds dezelfde vragen stellen, of je je gegevens tijdens een bezoek niet steeds opnieuw hoeft in te vullen.


Bescherming persoonsgegevens
Cameleon garandeert je dat we met jouw persoonlijke gegevens heel zorgvuldig om gaan. We geven ze niet aan anderen, behalve aan energie leveranciers waarvan je informatie, een offerte of een ander product via ons hebt aangevraagd. Cameleon heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Deze maatregelen garanderen je een beveiligingsniveau dat past bij de gegevens die je achterlaat en de verwerking ervan. We houden ons in alle gevallen aan de eisen van de Wet bescherming persoonsgegevens.


Aanvragen van informatie, offertes en overige producten
Je (persoonlijke) gegevens hebben we nodig voor het maken van een persoonlijke vergelijking en voor het, op jouw verzoek, aanvragen van informatie, offertes en overige producten. Maar ook gebruiken we ze om eventueel contact met je op te nemen naar aanleiding van een offerte en voor het afhandelen van een aangevraagde energie leveringscontract. Ook voor het wijzigen of beëindigen van een contract hebben we je gegevens nodig. Ook kunnen we je gegevens gebruiken om jaarlijks te checken of we je een betere deal kunnen bieden, en je daarover te informeren.


Hoe wordt Cameleon beloond voor haar dienstverlening?
Als je via onze dienstverlening een een nieuw energiecontract afsluit bij een leverancier, ontvangen wij hiervoor van jou een eenmalige service fee. Daarvoor onderhandelen we met leveranciers om de scherpste tarieven te krijgen, hebben we meerdere experts in dienst die je voorzien van advies en je vragen beantwoorden. Met een aantal energie leveranciers hebben wij op dit moment nog geen samenwerking. Van deze leveranciers ontvangen wij geen voorstellen.


“Cameleon is helemaal niet zo onafhankelijk, toch?”
Dat klopt. Cameleon is voor 100% onderdeel van EON. Financieel gezien zijn we dus niet onafhankelijk. Maar we zijn wel objectief. In de manier waarop we adviseren en vergelijken. Zodat jij altijd het beste product krijgt te zien. En we zijn ook bezig om een Raad van Toezicht in te stellen die hiervoor met ons meekijkt.


Hoe beeindig ik mijn contract met Cameleon?
U kunt uw contract op ieder moment beëindigen. U gaat hiervoor naar uw persoonlijke 'Mijn Camleon' pagina en via de contactbutton geeft u aan dat u uw contract wilt beeindigen.


Een klacht indienen bij Cameleon
Een klacht lossen wij graag samen met u op. Heeft u een klacht, dan kunt u die via de contactpagina aan ons doorgeven. Vul de velden zo compleet mogelijk in en druk op "versturen'. Wij beantwoorden uw bericht zo spoedig mogelijk. Wij streven ernaar om uw klacht binnen 5 werkdagen op te lossen.